Autor: Laura Reiter • 22. jaanuar 2024

Millised olid 2023. aasta silmapaistvaimad turundusteod? 4. osa

Uurisime oma ala ekspertidelt, millised on nende arvates 2023. aasta meeldejäävaimad turunduskampaaniad ja -aktsioonid. Artiklisarja neljandas ja ühtlasi viimases jaos jagab oma lemmikuid agentuuri Sweep strateeg ja partner Oliver Lomp.
Agentuuri Sweep strateeg ja partner Oliver Lomp
Foto: Krõõt Tarkmeel

Oliver Lomp märkis alustuseks, et Sweep ajas eelmisel aastal üsna selgelt oma liini, täiustades pidevalt oma unikaalset strateegiaprotsessi, et olla tugev strateegiline partner lisaks Eesti klientidele ka rahvusvaheliselt. Eriti tugevas fookuses on olnud tema sõnul digistrateegia suuna tipptasemele arendamine, mida veab Booking.com-i taustaga Julian Poole. "Lisaks oleme panustanud rahvusvahelise talendivõrgustiku loomisse ja valideerimisse ning täna saame öelda, et meil pole põhjust ühtegi väljakutset karta," sõnas ta ja lisas, et see liin on end ka esimeste tulemustega õigustanud.

"Kuna sellele suunale on kulunud väga palju auru, siis võin siin kellelegi liiga teha, kuid isegi pärast küllaltki pikka mõtlemist ei meenu ükski kindel kampaania, mis täielikult pahviks löönud just nii suure sõna nagu turundusteo kontekstis," märkis Lomp ja lisas, et loomulikult on asju, mida on kena vaadata, mis panevad mõtlema või muigama, ent suurt vau-efekti talle praegu ei meenu. "Samas on kaugelt vaatajal teatud asju keeruline hinnata, kuna meie ei näe tulemusi," sõnas ta ja nentis, et ehk on loodud mõni arvestataval teostuslikul tasemel kampaania, mis on teinud väga võimsaid tulemusi, ilmselt saab sellest aimu, kui Turundusteo finalistid on väljas.

"Võib-olla pole see nüüd kõige klassikalisem vastus, aga tooksin siiski välja Bolti ühtlaselt tugeva turundustegevuse," sõnas Lomp ja lisas, et paljudel Eesti agentuuridel on kindlasti kahju, et nii ahvatlev klient nagu Bolt ajab asju oma maja sees, ent tema meelest on seda kooslust vinge jälgida. "Kokku on pandud väga tugev in-house turundustiim ning on tunda, et omanikud usaldavad pundile väga korralikke tootmiseelarveid, millega stabiilselt silmapaistvaid ja väga kvaliteetselt teostatud töid luua," sõnas ta.

Lomp arvab, et ära märkimist väärib ka Milestone Eventsi veebruaris Yolo Group'ile tehtud “Yolo Annual Gala”. Ta märkis, et see oli küll sisekommunikatsiooni üritus ning laiem avalikkus sellest eriti ei tea ja ei peagi teadma, ent kui esmakordselt Eesti ajaloos võidab üritus maailma mainekaima üritusturundus auhinna major katekoorias (väiksemates kategooriates on Eesti agentuurid auhindu saanud ka varem), siis see peab midagi erilist olema. "Uurisin veidi ka tausta ning üritusturunduse Cannes Lions’iks peetav BEA Wolrd Festivalil hindab žürii kõiki elemente alates loovideest kuni teostuseni ning shortlist'i pääsenud üritused peavad oma tööd kaitsma," selgitas Lomp ja lisas, et selle ürituse puhul öeldi, et kõik kriteeriumid kuidagi valgusid kõige paremini kokku - iga asi oli praktiliselt täidetud nende silmis, et esikoht anda.

Üksikutest töödest tõi Lomp välja Pakendikeskuse kommunikatsiooni nende Suur-Sõjamäe hoone põlengu ajal. "Agentuur (Tabasco - toim.) leidis väga osava viisi sellest halvast sündmusest midagigi head välja võluda," sõnas ta ja lisas, et meediast leitud galeriist kasutatud foto sümbioosis sõnumiga oli mõjus ja läks korda ka neile, kes ehk muidu sellist stiili ei armasta. Lomp tõi välja, et Pakendikeskuse postitused saavad juba aastaid ikka ja jälle meedias tähelepanu, kuid stiililiselt on nad olnud aastaid samasugused, mis on ka õigustatud, sest tegemist on kindlasti ühe Facebooki kasutajate lemmikbrändiga, aga see postitus oli tavalisest mitu taset edasi. "Kuna tunnen ka autoreid, ütlesin mõnele oma ekskolleegidest, et kui tegemist olnuks mõne maailma mõistes suure brändiga mõnes maailma suurlinnas (a’la Burger King Californias), pälviks see ilmselt terve maailma reklaamimaastiku tähelepanu ja sellega kaasnevad kümned auhinnad," ütles ta.

"Võib-olla on asi minus, ent sel aastal tundus mulle, et brändid panustasid rohkem jõuluteemalistesse telereklaamidesse," märkis Lomp ja tõi välja, et sealt eristus tema jaoks selgelt südamlik Telia klipp nii insight'i, teostuse kui ka näitlejameisterlikkuse osas. "Eestlaste lemmikväljend on viimased aastad olnud ikka “mul on kiire” ning lähedaste, sealhulgas vanemate jaoks leitakse tihti liiga vähe aega," ütles Lomp ja loodab, et see klipp pani neist nii mõnegi mõtlema, et kui ema-isa-vanavanem kirjutab või abi palub, tuleb neile aega leida.

Parimad turundusteod saavad traditsiooniliselt auhinnatud 20.- 21. märtsil 2024 Kultuurikatlas toimuval turunduskonverentsil Password. Vaata konverentsi infot ja programmi ning registreeru juba täna SIIN.

Esita oma töö Aasta Turundustegu 2023 konkursile SIIN. Tähtaeg on 1. märts 2024.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700