Autor: Reigo Kimmel • 10. oktoober 2023

AI entusiast Reigo Kimmel: tehisintellekt hakkas nägema, kuulma ja rääkima

Tehisintellekti hiljutised edusammud toovad turundusse lähikuudel suuremad muutused kui sotsiaalmeedia kanalite arengud aastate jooksul. Tuhandete tööde tegemiseks on AI tööriistu loonud nii suurimad tehnoloogiahiiud kui paari inimesega ettevõtted.
Äripäeva Akadeemia koolitaja ning AI entusiast Reigo Kimmel.

Äripäeva Akadeemia koolitaja ning AI entusiast Reigo Kimmel tõi www.AiVideo.ee lehel välja rohkem kui 100 AI lahendust, mis aitavad mitmeid töid kiiremini, lihtsamalt ja soodsamalt teha. „Tehisintellekti abil saab luua tekste, tekstist pilte, tõlkida teksti, teha kokkuvõtteid ka .pdf failidest, graafikutest, videotest ning teha palju muud, mis aega kokku hoiab,“ ütles Kimmel, keda kõige rohkem hämmastas lahendus, mis tegi etteantud mõttest video. „AI abil võin videos vahetada ennast mõne animatsioonitegelase vastu või rääkida erinevates keeltes, mis muul viisil oleks võimatu.“

AiVideo lehel väljatoodud AI tööriistade seas on lahendusi, mis teevad koosolekute kokkuvõtteid, saadavad tuhandetele personaalseid videotervitusi, aitavad kujundada tuba, kontrollida sünnimärke, luua muusikat ja laulda või muul viisil olla produktiivsem või lahutada meelt. Lahendused on jagatud nelja kategooriasse – heli, pilt, tekst ja video.

AI kui „mootorsaag“ turunduses

Tehisintellekti lahendused on turunduse tööriistad. Kimmeli sõnul on parimaks võrdluseks mootorsaag ehk kui täna töötavad paljud turundajad käsisae, kirve või peitliga, siis mootorsaega saab paljud tööd kiiremini ja lihtsamalt tehtud. Aga mootorsaagi tuleb osata käima panna ja käsitleda.

Samas ei tee mootorsaag ise tööd ära, mistõttu ei tasu karta seda, et AI võtab töö ära, vaid seda, et töö võtab tulevikus ära inimene, kes saagi oskab paremini käsitleda.

Suuremad AI lahendused hakkavad tegema rohkem

AI arengus on märgata äriga sarnased mustreid, kus suuremad kas ostavad väiksemad ära või pigem hakkavad samu lahendusi ise pakkuma. Näiteks septembri lõpus teatas OpenAI, et nende keelemudel ChatGPT oskab nüüd näha, kuulda ja rääkida. See tähendab, et mudel suudab piltide põhjal õpetada, kuidas reguleerida jalgratta sadulat või rääkida lastele unejuttu.

YouTube juba katsetab Video.Translate AI lahendust, mis tõlgib videosi erinevatesse keeltesse ja Facebook ehk Meta lisab Character.ai ehk väljamõeldud karakteriga vestlused messengeri. Juba sel kuul saab tellida ja testida viimase koostöös RayBan-iga lansseeritud AI prille, millelt saab küsida pea kõikide kohta, mis silme ehk prillide ees. Võimalik, et ka eksamite vastuseid.

Tehisintellekti ohud

AI suurimaks ohuks peetakse selle liiga kiiret arengut, sest sisuliselt on see sada aastat tööstusrevolutsiooni vaid paari aastaga. Hetkel ei tea me täpselt, mis on AI võimekus poole aasta pärast rääkimata pikemast perioodist. Näiteks on tehisaru loodud karakteriga vestlemine tore ja võibolla aitab pääseda üksildusest, kuid pikemas perioodis võib see üksildust hoopis luua, sest AI-ga on toredam vestelda. Ja mis siis juhtub, kui see hakkab soovitama endale või kellelegi teisele midagi füüsiliselt halba teha?

Turundajatele on aga suurim oht AI lahendustega täna mitte tutvuda, sest tõenäoliselt juba järgmisel sügisel ei võeta Eestis turundusvaldkonda tööle kedagi, kes tehisintellekti lahendusi kasutada ei oska.

Reigo Kimmel räägib AI ja YouTube'i teemadel 22. novembril 2023 Äripäeva Akadeemia koolitusel „AI video ja YouTube'i kasutamine sotsiaalmeedia turunduses“. Vaata koolituse infot ja registreeru juba täna SIIN.

Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Bestmarketingi uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Laura ReiterBestmarketing.ee toimetajaTel: +372 5561 9490
Maarit EermeBestmarketing.ee juhtTel: +372 514 4884
Hando SinisaluBest Marketingi konverentside programmijuhtTel: +372 502 8561
Cätlin PuhkanBest Marketingi turunduslahenduste müügijuhtTel: +372 5331 5700