Eesti Internetikonkurss 2009 võitjad

22.09.2009, 08:53 Lisa kommentaar

17. septembril Tallinna Tehnikaülikooli majandusteaduskonna uues hoones toimunud Eesti Internetiturunduse Aastakongressil Best Internet kuulutati välja Eesti Internetikonkurss 2009 võitjad.


Eesti Internetikonkurss 2009 võitjad

Konkursile esitati 118 tööd, neist shortlist'i ehk finaali jõudis 30 tööd, välja anti 18 auhinda.

Kulla vääriliseks tunnistati ainult üks töö - Edicy.

Kõige rohkem auhindu võitis Velvet, kelle töödest jõudis shortlisti 8, neist 4 said hõbeda ja 2 pronksi.

Esmakordselt toimunud konkursi korraldajaks oli Art Directors' Club Estonia (ADC*Estonia) koostöös turundusinfo- ja konverentsifirmaga Best Marketing. Vajadus eraldi konkursi järgi tulenes internetivaldkonna tegijate rahulolematusest reklaamikonkursiga Kuldmuna, kus interneti osa käsitleti liialt reklaami- ja teostuskeskselt, pööramata suuremat tähelepanu funktsionaalsusele, tehnoloogilisele innovatsioonile ja praktilisele toimimisele.

Konkursil kulla ja hõbeda võitnud tööd konkureerivad edasi ADC*Europe konkursil.


Eesti Internetikonkurss 2009 žürii esimees Robin Gurney ja Taevas Ogilvy tehnoloogiajuht Mika Tuupola. Taustal žürii liige ja ADC*Estonia esindaja J. Margus Klaar.


Ragnar Sass, United Dogs and Cats esindaja koos koer Rikiga peale auhinna vastuvõtmist :) Paremal esiplaanil seisab Eesti Internetikonkurss 2009 võitja Tõnu Runnel Edicy'st, tema kõrval Peep Laja Internetmarketing.ee'st.


Vasakul: Anton Jegorov, Videal, paremal: Janno Siimar, Velveti loovjuht


Best Internet 2009 osalejad

EESTI INTERNETIKONKURSS 2009 AUHINNAD: 

I koht:
Edicy
www.edicy.com   
Esitaja / klient: Fraktal

Žürii kommentaar: „Ambitsioonikas ja globaalne. Lihtne, loogiline, perfektne kasutajaliides. Hea näide tootest, ärist ja veebist ühes tükis.“

II koht / 6 hõbedat:

Estonian Airi jaanipäevakampaania
black.velvet.ee/ea_bannerid/ea_midsummer/index.html 
Esitaja: Velvet
Klient: Estonian Air
Žürii kommentaar: „Hea “nikerdatud” sait. Kasutaja jaoks kaasakiskuvad sisudetailid. Meelelahutuslik, mitte pealetükkiv kampaania.“

Rahvusmeened.ee
www.rahvusmeened.ee
Esitaja / klient: Velvet
Žürii kommentaar: „Pood, nagu üks pood peakski olema. E-pood, mitte kataloog. Lihtne viis oma rahast lahti saada!“

Stop Killing Dogs
www.uniteddogs.com/stopkillingdogs 
Esitaja / klient: United Dogs & Cats
Žürii kommentaar: „Hea kombinatsioon heategevusest ja enesereklaamist. Teeb radikaalse kampaania kättesaadavaks ja vastuvõetavaks laiale sihtrühmale. Hea teostus, kasutab sotsiaalset meediat efektiivselt (mitte ainult selle pärast, et see on moes)“.

Björk
www.bjork.norden.ee
Esitaja: Velvet
Klient: Põhjamaade ministrite nõukogu
Žürii kommentaar: „Visuaalselt sümpaatne, hea fotograafia, puhas layout. Hästi integreeritud blogiformaat teeb info leidmise lihtsaks. Hea infoarhitektuur, mugav RSS-i lugejatele.“

Tee ise valimisreklaam
www.valimind.eu 
Esitaja: Kontuur Leo Burnett / Catapult Films / MRM
Klient: Eesti Reformierakond
Žürii kommentaar: „Lihtne ja innovatiivne kampaania, mis saavutas muljetavaldavaid tulemusi. Lisas huumorit poliitilisele kampaanimaastikule.“

Oliver otsustab
oliverotsustab.minuraha.ee
Esitaja: Velvet
Klient: Finantsinsepktsioon
Žürii kommentaar: „Väärtuslik informatsioon tarbijatele. Navigatsioon juhib kasutajat mõistma sõnumi olulisust. Ka meile meeldis Oliver!“

III koht / 11 pronksi:

OMX infograafika
Esitaja: Velvet
Klient: Nasdaq OMX
Žürii kommentaar: „Keeruliste andmete lihtne ja puhas esitlemine. Hea näide sellest, kuidas visuaalse külje rõhutamine teeb informatsiooni arusaadavamaks“.

Miksi ennast seaks!
muusika.limonaad.ee
Esitaja: Taevas Ogilvy
Klient: A. Le Coq
Žürii kommentaar: „Interaktiivne, kaasahaarav ja Eesti jaoks uudne lahendus. Laste lemmik! Terviklik – kõike sai teha ühel saidil – “walled environment”.“

Elioni videolaenutuse interaktiivne bänner
Esitaja: Webmedia
Klient: Elion
Žürii kommentaar: „Interaktiivne rich-content bänner. Reklaam, millel on tarbija silmis meelelahutusväärtus, mis ei ürita midagi peale suruda.“

Estonian Airi tantsupeo mikrosait
black.velvet.ee/ea_bannerid/ea_landingpage_dance
Esitaja: Velvet
Klient: Estonian Air
Žürii kommentaar: „„Best use of “Black pixels”. Efektiivne kampaanialehekülg, kogu informatsioon on lihtsasti ja arusaadavalt esitatud. Põhjalik videolahendus jätab mõnusalt retro mulje.“

Voodivõrgustik
www.hiv.ee/voodivorgustik 
Esitaja: Exact
Klient: Tervise Arengu Instituut
Žürii kommentaar: „Otsekohene, aus ja lihtne. Suudab sihtrühmale olulise sõnumi edasi anda. Avaliku kommunikatsiooni osas “parem kui oleks oodanud”. Sõbralik, kuid samas piisavalt tõsiseltvõetav.“

Green Energy
www.rohelineenergia.ee 
tulevik.energia.ee
Esitaja: A3 Interactive / Tank
Klient: Eesti Energia
Žürii kommentaar: “Laitmatult teostatud. Sõltuvust tekitav. Sisutihe.“

Wris
www.wris.ee
Esitaja: OKIA
Klient: Wris
Žürii kommentaar: „Sisaldab endas kolmandate osapoolte aplikatsioone. Reisisait, millest teised reisifirmad võiksid õpida ehk benchmark. Pole lahtiseid otsi, kõigele on mõeldud.“

Swedbank Mobile Bank
www.swedbank.ee/private/home/more/channels/mobile 
Esitaja / klient: Swedbank
Žürii kommentaar: „Mobiilisõbralik pangasait – eriti teretulnud Eestit silmas pidades. Võimaldab inimestel ajada pangaasju ilma PIN-kalkulaatorita. On seal kus tarbijad on – eriti positiivne areng arvestades tänast majanduskliimat.“

Uue Maailma raamatukogu
www.uusmaailm.ee/raamatukogu 
Esitaja / klient: Uue Maailma Selts
Žürii kommentaar: „Sait peegeldab reaalselt seltsi mõttemaailma. Mõnus näide kommuunile sunatud teenusest. Süvendab Eestlaste kommet teineteist aidata.“

VisitEstonia.com
www.visitestonia.com 
Esitaja: Webmedia
Klient: Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus
Žürii kommentaar: „Look & feel – parem kui taolisest saidist ootaks. Originaalne ja huvitav sisu. Tehniliselt üks parimaid saite.“

Edgari Jõulukaart
www.keskerakond.ee/kaart 
Esitaja: Nitro FX
Klient: Eesti Keskerakond
Žürii kommentaar: „Keskerakond on poliit-turunduse osas Eestis esirinnas. Antud kaart tunnistati efektiivseks ka ideoloogiliste konkurentide poolt ning genereeris muljetavaldava hulga tagasisidet.“

Finalistid:

E-Arvekeskus
www.arvekeskus.ee
Esitaja / klient: Eesti E-arvete Keskus

Elujooks
www.elujooks.net
Esitaja: Velvet
Klient: Kristjan Puusild

CSR Vaderegio
www.csrvaderegiotoolkit.net 
Esitaja: Newton
Klient: Vastutustundliku Ettevõtluse Foorum

Katre Saks
Esitaja: Newton
Klient: Riigi Infosüsteemide Arenduskeskus
Žürii kommentaar: "See oleks võinud võita auhinna, aga me peame valeinformatsiooni levitamist ebaeetiliseks. Me ei pea õigeks võltsidentiteedi loomist, et turundada üldkasutatavaid teenuseid ja tooteid."

Sprite virtuaalne tänavakoss
www.adm.ee/casestudy/spritebasket 
Esitaja: ADM Interactive / AGE McCann
Klient: Coca-Cola Jookide Balti AS

Valdo interaktiivne mäng
Esitaja: Velvet
Klient: Estonian Air

Sony Ericsson Superstaar
Esitaja: Mikare
Klient: Drum & Louder

Mobiilipanga bänner
Esitaja: The Division
Klient: Swedbank

GeoApe
www.GeoApe.com  
Esitaja / klient: Tiit Hallas

Monton
www.montonfashion.com   
Esitaja: Newton
Klient: Baltika

Kasulik
www.kasulik.ee 
Esitaja / klient: Delfi

Delfi TV
tv.delfi.ee 
Esitaja / klient: Delfi


EESTI INTERNETIKONKURSS 2009 ŽÜRII KOMMENTAARID

Robin Gurney, Eesti Internetikonkurss 2009 žürii esimees, internetiturundusagentuuri altex marketingi tegevjuht:

"Esitatud tööde kvaliteet oli oodatust pisut kõrgem ja näha on positiivset edasiminekut selles suunas, et Eesti tööd võiksid võistelda rahvusvahelisel tasemel.

Žüriile pandi ülesandeks hinnata eelkõige tulemusi tootnud töid. Võistluse lõpplahendist on selgelt näha, et disain on siiski oluline faktor - loodan, et järgmisel aastal on see teisiti. See konkreetne auhind ei tohiks muutuda järjekordseks disainiauhinnaks. Mõned kampaaniad, mis tootsid suurepäraseid tulemusi, ei pääsenud finaali tänu disaini "keskpärasusele" - minu arvates on taoline lähenemine vale.

Kõigele vaatamata võitis kulla Edicy (lihtne disain) ja ilmselgelt kaalus žürii selle töö puhul ka teisi faktoreid peale disaini. Avalik sektor tootis rohkem häid töid kui erasektor ja seega ei tohiks äriorganisatsioonid inspiratsiooni ammutada vaid konkurentide tehtuga tutvumisest, vaid võiks üle vaadata ka avaliku sektori lahendused. Üldiselt on minu tunded selle üritusega seoses väga positiivsed ja arvestades, et tegemist oli esimese korraga, läks kõik üle ootuste hästi. Kõik võitjad olid tõepoolest ka auhinna väärilised.

Mõne kategooria puhul oleks tahtnud näha rohkem töid - eriti mobiili, video ja otsinguturunduse kategoorias. Poliitikaga seotud tööde kategooria juurde tekitamine oli väga hea mõte, sest poliitiline e-turundus on tõusuteel. Tulevikus oleks hea kõikides kategooriates žüriile mingid põhilised juhised hindamiseks ette anda, mitte jääda lootma ainult žürii laialdastele ekspertteadmistele. Teine variant oleks see, et žürii sisaldaks vähemalt ühte oma ala eksperti igas kategoorias.

Huvitav ääremärkus: kõnealuste auhindade jagamise ideega tulid lagedale mitmed inimesed, mina kaasa arvatud. Välja nägi see nii, et hakkasime Twitteris ja blogides kurtma Kuldmuna auhindade jagamise üle ja pakkuma välja ideed, et Eesti veebitööde hindamiseks peaks olema uus süsteem. See näide demonstreerib sotsiaalse meedia tegelikku jõudu enamgi kui ükski nähtud presentatsioonidest. Minupoolne aplaus ADC*E-le ja Best Marketingile, kes olid nõus selle väljakutse sellise kiirusega vastu võtma ja soovin neile jõudu tulevikuks."

Erki Peinar, Eesti Internetikonkurss 2009 žürii liige, digitaalagentuuri ADM Interactive loovjuht:

"Eesti Intenetikonkursile 2009 esitati kordades rohkem ning ka sisukamaid töid kui seda kunagi rahvuslikule reklaamikonkursile ”Kuldmuna” interneti kategooriasse on esitatud. Väga hea meel oli selle üle, et riigisektorisse ja ProBono valdkonda panustatud projektid olid väga huvitavad ja äriprojektidest kohati ka sisukamad. Žüriil oli palju peamurdmist ning valik väga raske. Siiski otsustati finalistide vääriliseks lugeda pea neljandik esitatud töödest. Tase oli oodatust palju parem.

Žüriiliikmed olid ühisel seisukohal, et sellise konkursi loomine aitab kaasa Eesti e-turunduse ja internetivaldkonna arengule, innustab veelgi paremaid ja kvaliteetsemaid projekte looma, mis suudaksid konkureerida ka väljaspool Eestit ning kutsuvad ülesse järgmisel aastal veelgi julgemalt osalema."

Ville Jehe, Eesti Internetikonkurss 2009 žürii liige, Ekspress Grupi nõukogu liige, Delfi nõukogu esimees:

"Tase oli hea, järgmisel aastal kannustaks ikka kõiki osa võtma, sest mõned teadaolevad tasemel projektid ei osalenud. Tahaks näha rohkem "start-up" tüüpi projekte, mida ka kindlasti on, aga võibolla peljati ennast üles seada... Reklaami koha pealt oli hea näide poliitreklaamide taseme hüppeline tõus tänu tugevale konkurentsile."

Jüri Kaljundi, Eesti Internetikonkurss 2009 žürii liige, internetifirma Nagi partner ja tegevjuht:

"Konkurss tõestas, et Eestis on palju maailmatasemel tegijaid. Hea tulemuse saamiseks tundus olevat kaks valemit. Esiteks tugev kliendi poolne investeering aja või raha näol, nagu näiteks ainus kulla võitja Edicy. Pingutused ja kulutused saavad sageli tasutud, kui need õigesse kohta lähevad. Teiseks aga hea lihtne ja inimestele arusaadav idee, mille tootmine on lihtne ja mis levib ise kulutulena, nagu United Cats & Dogs petitsioon või Reformierakonna valimisreklaam. See näitas, et hea turundus ei pea olema kallis ja on kättesaadav ka väikefirmadele või eraisikutest vabatahtlikele."

Mihkel Lauk, Eesti Internetikonkurss 2009 žürii liige, osalusturundusfirma MRM Worldwide Eesti juht:

"Tasemest. Arvan, et tase oli hea. Ja seda põhjusel, et iga neljas töö pääses nominentide hulka. Teiseks, žürii oli väga kõva tasemega. Need, kes said auhinna, said selle põhjusega. Ainult üks kullaga pärjatud töö viitab sellele, et auhindu ei antud kergekäeliselt. Usun, et see väärtustab konkursi auhindu ka tulevikus ja paneb tegijaid paremate tulemuste poole püüdlema.

Äritulemusi ei võetud hindamisel arvesse. Esiteks, enamus tööde esitajad ei andnud lähteülesande, lahenduse ja tulemuste kohta infot. Teiseks, enamus žüriiliikmetest ei pööranud tulemustele tähelepanu. Kokkuvõtte tegemisel tõstatas kolm žüriiliiget selle üles kui probleemi ja loodetavasti järgmisel konkursil on asi teistmoodi.

Žürii oli ideede hindamisel professionaalsel tasemel. Ühest küljest on see hea, sest püünele pääsesid parimatest parimad tööd. Teisest küljest jäid esile tõstmata mitmed, eesti turu tingimustes mastaapseid tulemusi näidanud projektid. Põhjenduseks "vanade, osale-registreeru-võida" mehaanikate kasutamine. Isiklikult arvan, et eesti e-turundus alles õpib "vanade" mehaanikate kasutamist ja seetõttu oleks ka selliste tööde esiletõstmine turgu arendav ning turundajaid julgustav. Innovatiivsed lahendused on küll toredad, kuid ei võimalda kordamist, õppimist.

Kindlasti on vaja võidu- ja muude tööde kohta teha analüütilisi artikleid, kaasuseid, et konkursist saaks rohkem õppida. Ise kavatsen seda jõudumööda teha. Soovitan Best Marketingil vähemalt auhinnatööde esitajatelt kaasuse info välja pigistada ja struktureeritult avaldada, et tuleviku konkurssidel osalejad saaksid sellest õppida."

Erkki Saarniit, Eesti Internetikonkurss 2009 žürii liige, Swedbanki Balti panganduse äriarenduse divisjoni Eesti e-kanalite juhtimise osakonna juht:

"Tööde tase oli hea, aga puudu oli wow-efekt. Ootaks edaspidi rohkem väikefirmasid, mobiilseid lahendusi, start-up'e."

Kaspar P. Loit, Eesti Internetikonkurss 2009 žürii liige, Mindworks Industries:
"Ma olen tõsiselt rahul, et on sündinud konkurss, mis on välja murdnud vanadest raamidest ja tõepoolest üritab vaadelda uut meediat kogu selle võimaluste rikkuses."

BEST INTERNET 2009 PEAKORRALDAJA KOMMENTAAR

Hando Sinisalu, Best Marketing tegevjuht:
"Vaatamata majanduslangusele oli Internetiturunduse aastakongress Best Internet välja müüdud ja Eesti Internetiauhindade konkursile esitati üle 100 töö - see on märk sellest, et internet on turundajate jaoks muutunud kõige olulisemaks valdkonnaks."

Vaata Eesti Internetikonkurss 2009 žürii tutvustust siit!

Vaata fotosid Eesti Internetikonkurss 2009 žürii koosolekust.

Loe Eesti Internetikonkurss 2009 tingimuste ja kategooriuate kohta siit.

Fotod Eesti Internetikonkurss auhinnagalast: Annika Haas, Fotobrigaad