Meresuu Spa äratab Narva-Jõesuu taas ellu

13.04.2009, 00:00 Lisa kommentaar

Eesti Turismifirmade Liit (ETFL) valis tänavusel turismimessil Eesti aasta turismiobjektiks eelmisel suvel Narva-Jõesuus avatud Meresuu Spa & Hotel’i.

ETFL tegevdirektor Kersti Konti sõnul oli Meresuu võit aasta turismiobjektina 2009. aasta turismimessil ülivõimas, kuigi liidu liikmete poolt oli tiitlile konkureerima esitatud rohkesti mullu valminud ja praeguseks juba tuntuks saanud turismiobjekte – Tallinna Lennujaama laiendus, Aqva Spa Rakveres, Dorpati konverentsikeskus Tartus, Viljandi pärimusmuusika ait, Meistrite hoov Tallinnas ja Vihula mõisakompleks.

ETFL juhatuse esimess Sven Lõoke kommenteeris valikut nii: “EFTL juhatuse liikmed valisid parimaks turismiobjektiks Meresuu Spa, kuna Meresuu on sisuliselt toonud Narva-Jõesuu, mis Eesti Vabariigi ajal oli üks ilusamaid ja väärikamaid kuurortlinnu, tagasi Eesti turismikaardile. Tekkinud on uus kvaliteet selles piirkonnas nii majutuse, toitlustuse-, veekeskuse kui ka spaapuhkuse veetmise võimaluste poolest.”

Turuseis ja väljakutse
Kui uue spaa brändi loomisega 2007. aasta lõpus alustati, oli Eesti spaaturg tihe: suurepärase teenindusega ja uhkeid spaasid jagus kõikjale, nimetada võib Saaremaad, Pärnut, Haapsalu või Laulasmaad. Peale asutuste endi tõmbasid kliente ja pakkusid huvitavaid ajaveetmisvõimalusi ka sihtkohad ise. Narva-Jõesuu, tulevase spaahotelli asukoht, seevastu ei seostunud just paljudel unistuste puhkepaigaga. Tegemist oli küll kuulsusrikka minevikuga, kuid segastel aegadel unustatud ja mahajäänud piirkonnaga. Luua midagi uut sellises kohas oli huvitav ja paljulubav, kuid tõsine väljakutse.

Eesmärk
Tihedast konkurentsisituatsioonist lähtudes seati eesmärgiks mitte ainult luua ja teha tuntuks üks uus bränd ja avada uue spaa uksed, vaid tuua tagasi Eesti turismikaardile kogu Narva-Jõesuu. Ehk siis – võtta aluseks piirkonna väärikas minevik ja taasluua vana õitseng helges tulevikus.

Reklaamiagentuur

Loov- ja meediastrateegia
Alustasime Narva-Jõesuu ajaloo uurimisest. Panime rõhu Narva-Jõesuu hiilgeajale, noppisime välja selle ahvatluse ja iseloomu. Uuest spaahotellist pidi saama selle ilusa vana aja ühendaja tänapäevaga ning teenäitaja oma piirkonnas. Nii saigi kogu loovkontseptsioonist vana ja uue segu. Spaahotelli nime – Meresuu Spa & Hotel – leidsime just ajaloost. See on Narva-Jõesuu rahvapärane nimi ajast, mil kohalikel eestlastel oli raske välja öelda tollast nime Hungerburg. Vana, ilusa kõlaga eestimaine nimi sai aga tänapävase elegantse ja minimalistliku visuaalse vormi. Meresuu lansseerimiseks tootsime koostöös Kuukulgur Filmiga teleklipi, kus kasutasime nostalgilisi vanu kaadreid supelkuurorti hiigelaegadest, taustaks lugu jutustamas Narva-Jõesuuga seotud väärika Malmstenite suguvõsa järeltulija hääl:

Klipp ise juhatas sisse avapeo, kus Mait Malmsten ja Taavi Eelmaa kandsid ette Kivisildniku pildikesi idüllilisest Narva-Jõesuust. Meresuule lõi tunnusmuusika Sten Sheripov. Telereklaami Kanal 2-s toetas raadiokampaania nii eesti kui vene keeles kõigis suuremates raadiojaamades. Lisaks mõned trükireklaamid Eesti Ekspressis. Kampaaniapõhiselt olid olulised kanalid kohalikud ajalehed ning raadio.

Tulemused
Vaatamata sellele, et Meresuu tuli turule keerulise majandusolukorra tingimustes, täideti ja ületati eesmärgiks seatud 12 000 külastajat vahemikus juuni-detsember 2008. Avamiskuul juunis saavutati eesmärgiks seatud täituvuse 45% asemel 59%. Kokku külastas Meresuud eelmisel aastal üle 15 000 inimese, neist ca 80% olid eestimaalased. Paljud neist sattusid Ida-Virumaale ja Narva-Jõesuusse ilmselt esimest korda. Lühikese aja jooksul on spaahotelli jõudnud külastada juba 35 riigi kodanikud.


Meresuu turundus- ja müügijuht Gerly Piiriste
:
"Meresuud turundades on samavõrd oluline Narva-Jõesuu ja Ida-Virumaa turundamine, sest Meresuud ja tema lugu ei oleks ilma nende kaheta. Piirkond on eestimaalase jaoks veel avastamata ning pisut väheusaldusväärse mainega. Väljaspool Eesti piire mäletatakse Narvat vaid Peterburis ja seda keskealiste ja vanemate inimeste mälestuste põhjal. Väga head näited kuurortide arendus- ja turundustegevuses Euroopas on Cannes ja San Remo. Neis väikelinnades on suurepärane looduslik eeldus millegi atraktiivse korraldamiseks ning linna elama panemiseks. Vanalinn, meri ja oluliselt rohkem päikest kui meil. Mõeldud ja tehtud - Cannes kogub kuulsust filmitähtede kogunemiskohana ja San Remos helisevad muusikakeeled. Narva-Jõesuul on täna samad eelised nauditava puhkuse veetmiseks - suurpärane looduslik keskkond, Eesti pikim liivarand, segunenud kultuur, Vene piir ja unikaalne raviva toimega õhk, mis tekib männimetsa ja mereõhu segunemisel. Seega on see parim keskkond puhkusepiirkonna arendamiseks ja wellnessspa loomiseks."