AlterMedia - disainibüroost reklaamiagentuuriks

29.09.2009, 17:17 Lisa kommentaar


Fotol: AlterMedia tiim - Andres Kaljo, Kaisa Laht, Riina Niine ja Aivar Koppas

AlterMedia on disainiagentuur, mille tegevus on fokusseeritud peamiselt graafilise ja interaktiivse disaini teostamisele. Kuigi hetkel veel peab AlterMedia oma tugevaimaks küljeks graafilist disaini, ollakse juba praegu mitmetele oma klientidele reklaamiagentuuri rollis, kasvades järjest enam täismõõdulise reklaamiagentuuri suunas. Kolm tegusat aastat on andnud oma niši turul ja kindla koha Eesti reklaamimaastikul ning valmiduse ja tugeva pinnase kõva häälega laieldasemalt teada andmaks, et ollakse olemas. Best Marketingile andis intervjuu AlterMedia juht Aivar Koppas:

Milliseid teenuseid pakute?

AlterMedia põhiliseks teenuseks on graafilise ja interaktiivse disaini teostamine. Oma senises tegevuses oleme silma paistnud rohkem interaktiivsete internetilahendustega. Mitmed suurkliendid tellivad oma kampaaniaid toetavaid veebi erilahendusi meilt. Näitena võib siinkohal tuua Rimi Tudish Piip kampaania, mille interaktiivne tehniline lahendus tuli AlterMedialt. Lisaks tugevat tehnilist kompetentsi eeldavate silmapaistvate disainitööde pakume oma klientidele üha enam komplekssemat teenust ehk nii teostust kui sellele eelnevat loovlahendust üheskoos. Klientide positiivne tagasiside on üha enam usaldust andnud, et lisaks kiirele ja kvaliteetsele teostusele on kõrgelt hinnatud samuti meie poolt välja antud huvitavad ideelahendused.

Palun too mõned näited teie tehtud töödest.

Rimi Tudish Piip:

Tudish piip reklaambänner ühendab mängulisuse praktilisusega, võimaldades veebikeskkonnas shopata, valida ostukärusse meelepärased tooted ja näha nende ostmisest saadavat hinnavõitu. Kinnistamaks kampaania elemente kõlavad toodete liigutamisele taustaks "Tudish" ja "Piip" helid. Bännerit esitati suuremates veebiportaalides. Vaata bännerit siit!  

Swedbanki brošüür:

Swedbanki poolne lähteülessanne oli A65 brošüüri väljatöötamine. Projekti visuaali loomisel sai vastavalt briefile valitud sobivad fotod, mis kutsuks noori, teotahtelisi ettevõtjaid uurima lähemalt ettevõtlusega seotud temaatikat.

Sisekaitseakadeemia jõulukaart:

Kliendipoolseks lähteülesandeks oli jõulukaart, mis tekitaks hea meeleolu ning sobiks saatmiseks ka väljapool meie riigi piire. Visuaalis tunneme jõulude lõhna ja taustaks kõlamas Tätte looming, mis erineb tavapärasest jõulumuusikast, kuid tekitab sobiva ja hubase tunde.

Kalev Spa:

Kalev Spa Veekeskuse sõbrapäeva kampaania eesmärgiks oli kutsuda inimesi trenni koos sõbraga, mille boonuseks oli kaks kuukaarti ühe hinnaga. Visuaali toetav slogan kutsub treenima koos sõbraga, sest nii on kergem, lähedasem, mugavam ja soojem. Neljas erinevas visuaalis kajastusid olukorrad, kuidas kaks sõpra ühiselt trenni saaks teha.

Sisekaitseakadeemia reklaamikontseptsioon:

Sisekaitseakadeemia sooviks oli näha uuenduslikku lähenemist, nende viie kolledži reklaamimiseks. Seniste olemasolevate voldikute asemel, mis stereotüüpidena kujutasid erinevaid ameteid oli soov läheneda uuele sihtgrupile, kelleks on põhikooli ja keskkooli õpilased, uudselt ja sobivalt. Reklaamkonseptsioonina sai kasutatud erinevaid superkangelasi, kes vastavates ametites maailma päästsid. Sellele reklaamikampaaniale sai toetavalt juurde tehtud flashis kampaanialeht http://www.sisekaitse.ee/kangelased.

Millised on teie eelised ja erinevused võrreldes teiste disainibüroodega?

Üheks oma suurimaks eeliseks peame tööde valmimise kiirust. Kui kliendil ikka on kiire, siis leiame võimaluse vajalik töö tavapärasest ooteajast märkimisväärselt kiiremini ära teha. Mõistame klientide vajadust saada töö teinekord juba “eilseks” kätte ning anname selles osas endast parima.

Kindlasti oleme oma klientidele stabiilne ja usaldusväärne partner. Proovime oma klienditele leida alati parimad lahendused, tegemata järeleandmisi kvaliteedis. AlterMedias oleme püüdnud praktiseerida võimalikult kliendilähedast suhtlust. Klient teab alati, kes tema projektiga tegeleb ja kelle poole pöörduda, kui tekib küsimusi. Kliendil on alati teada, mis staadiumis on tema projekt, millal sellega tegeletakse ja millal tagasisidet oodata.

Väga postivset tagasisidet oleme saanud tööde tehnilise teostuse taseme kohta ning valmislahendused on kvaliteetselt tehtud.

Kuna meie leivanumbriks on flashis tehtud erinevad interaktiivsed bännerid siis oleme selles valdkonnas toonud portaalidesse mitmeid uuenduslikke lähenemisi. Näiteks on bänneritesse lisatud mängulisust, mis kaasab potentsiaalse kliendi mingisse huvitavasse tegevusse ja läbi mille müüakse talle tegelikult toodet.

Ja ei saa mitte vähemtähtsaks eeliseks pidada, et meie kontori ees on tasuta parkimine.Tulge meile külla! :)

Mida arvad hetkeolukorrast reklaamimaastikul?

Reklaamialane loovus ei väljendu ainult uudse ja asjakohase visuaali väljatöötamises vaid hõlmab eriti praegusel ajal uute reeglite, turgude, maastike ja meetodite leidmist. Suurepärane aeg reklaamimaastikul töötamiseks- mängimiseks, kus leidlikkus ja nupukus on määravad märksõnad. Miks joonistada etteantud lõuendile, kui saab joonistada igale poole mujale - out-of-the-box advertising.

Palju räägitakse reklaami kolimisest internetti, uutest meediatest ja vana meedia surmast. See jutt ei ole ilmaasjata ja isegi kui me ei tahaks sooja ja mugava koha pealt lahkuda, peame me seda tegema, muidu jääme teistele jalgu. Digitaalne revolutsioon ei ole algamas vaid see juba käib täishool ja need kes ei ole veel ärganud võivad magama jääda. "It is not the strongest spiecies that survive, nor the most intelligent, but the one most responsive to change"- Charles Darwin.

Tarbijakäitumine on juba muutunud. Tarbija ei taha enam olla passiivne vastuvõtja vaid aktiivne osaleja. Dialoog tarbijaga toob parema ja sihituma sõnumi tarbijani ning omakorda väärtusliku tagasiside meile. Üks oluline tehnoloogilise revolutsiooni aspekte on asjaolu, et eesmärk ei ole müüa ühte toodet paljudele tarbijatele vaid mitu toodet ühele tarbijale selle, kes neid ootab. Ja see on võimalik just tänu interaktiivsele suhtele kliendiga.

Mis iseloomustab AlterMedia tiimi ja tööstiili?

AlterMedia meeskond koosneb loovatest ja tegusatest inimestest. Kõik tiimikaaslased teavad oma olulisust ühises missioonis ning rõõmuga panustavad endast parima selle nimel. Kui klient on rahul, oleme meie rahul. Meie tööstiil on ülimalt kliendilähedane - tutvume väga põhjalikult oma klientide profiili ja seatud eesmärkidega, seeläbi näevad kliendid meid nende endi töötajatena, kes on alati olemas ja aitavad nõu ja jõuga.

Kuidas end praeguses majandusolukorras ära majandate?

Tänan küsimast, väga hästi!, arvestades praeguseid keerulisi aegu majanduses, usun et oleme hästi toime tulnud. Siinkohal võib olla põhjuseks ka asjaolu, et oma paariaastase tegutsemise jooksul, mis olid meie jaoks kasvuaastad, - ei ole me nö "kuldseid" aegu sisuliselt näinudki ning praegune olukord on suhteliselt loomulik tegutsemiskeskkond meie jaoks. Siiamaani hea toimetulek ja praegune positiivne töömaht, mis tingib vajaduse tegevuse laiendamise järele, annab tugevat usku, et saame samuti tulevikus edukalt hakkama!

Kes on teie kliendid?

Hea meel on näha oma kliendiportfellis väga erinevaid kliente - alates Eesti suurimatest (näiteks Swedbank, Rimi, Amserv jpt) lõpetades väikeste (kuid mitte vähemoluliste) ettevõtjatega. Suudame olla võrdväärsed partnerid nii suurtele ettevõtetele, kuid leiame samavõrd motivatsiooni tegeleda väiksematega. Oluline on kliendisuhte olemus ja see mida me kliendile suudame pakkuda, kui see, kui suur või väike mõni klient on. Täspemat infot meie klientide kohta ning kliendi tagasisidet saab igaüks lugeda meie kodulehelt aadressil www.altermedia.ee.

Kas olete ka välisklientidele töid teinud?

Hetkel pole veel välisturge sihtmärgiks võtnud. Tunneme, et Eesti ei ole meile veel väikseks jäänud ning leiame, et Eesti reklaamimaastik on tegutsemiseks väga huvitav. Väiksemaid disainitöid oleme küll piiri taha saatnud, kuid usun, et selles osas on kogu potentsiaal veel kasutamata. 

Millistel konkurssidel olete auhindu võitnud?

Esimene aasta oli meil sisseelamise aasta ja turu tundma õppimine. Teine aasta sai juba konkursi väärilisi töid tehtud ning nendega osaletud erinevatel konkurssidel. Puhtalt AlterMedia’na pole veel ühtegi võitu koju toonud, aga koostöös Rimi, Mediapooli ja Age McCanniga võitsime Tudish Piip kampaaniaga Aasta Meediategu 2008 Grand Prix auhinna. AlterMedia pärusmaaks oli selles kampaanias kogu interneti lahenduste loomine ja teostamine.

Kuidas kujuneb teie tööde hind?

Tööde hinnastamine on otses sõltuvuses töömahuga - et kliendil oleks hinna kujunemisest selge ülevaade, hindame esmalt erinevate etappide töömahtu, mille põhjal koostame hinnapakkumise. Kui pakkumine sobib, siis alustatakse tööd ja lepitakse kokku esimene ülevaatamine. Kui kliendi ootused olid päris teises suunas, siis teeme mõistagi sama hinnapakkumise raames uued kavandid ning selles mõttes üks-ühele tööle kuluvat aega mõõta ei saa, kliendirahulolu on siiski prioriteetsem. Siiani oleme suutnud reeglina ikka esimesel korral klientide soove tabada.

Aivar Koppas
Partner
AlterMediaaivar@altermedia.ee
666 70 62
533 381 89
skype: AnitroK


* Intervjuu ilmumist toetas: AlterMedia