Cherry: sotsiaalsete ostukeskkondade äri on muutumas

21.02.2012, 15:54 Lisa kommentaar

Võrreldes läinud aasta keskpaigaga on grouponi ärimudeli alusel toimivaid veebikeskkondi üle kahe korra vähem. Cherry tegevjuhi Priit Tompi sõnul on viimase poole aastaga turg puhastunud ning alles jäänud tugevamad tegijad.

 Foto:
Kui tippajal ehk läinud aasta keskel oli Eesti turul üle 30 tegija, siis tänaseks on paarkümmend neist keskkondadest suletud. "Täna on 91% turust kuue suurema tegija käes, Cherry osa on sealjuures ligikaudu 50%,“ kommenteeris Tomp turuseisu.

Suuremad keskkonnad jaanuari tulemuste alusel:

Cherry ~50%
MinuValik ~12,5%
Crazydeal ~9,5%
Zizu ~9,5%
Chilly ~6%
Niihea ~3,5%

Tänase seisuga on uksed sulgenud järgmised keskkonnad:

Kupong www.kupong.ee
Goodprice goodprice.ee
Seller seller.ee
Harp www.harp.ee
Massa www.massa.ee
Wink www.wink.ee
Uus24 www.uus24.ee
1001 www.1001.ee
Qpong www.qupong.ee
Blue lemon www.bluelemon.ee
Okikas www.okikas.ee
TopDiilid www.topdiilid.ee
Superdiil superdiil.ee
Jammy www.jammy.ee
Tips www.tips.ee
Happydeal www.happydeal.ee
Oxy www.oxy.ee
CityLife www.citylife.ee
Deal24 deal24.ee
Tramm24 www.tramm24.ee
Tasty www.tasty.ee

Tompi sõnul on puhastumise põhjuseks see, et on aru saadud, et ärisse sisenemine on suhteliselt lihtne, ent mahu kasvatamine keeruline. „Kui keskkonnaga tegeleb vaid paar inimest, siis on raske pakkuda tasemel klienditeenindust ja samas tegeleda ka müügi, turunduse ja arendusega, ilma milleta pole võimalik läbi lüüa,“ sõnas Tomp.

Kuigi tegijaid on vähemaks jäänud, siis Cherry ja ka turg tervikuna on kasvamas. Tegevjuhi sõnul oli detsember absoluutne rekordkuu – Cherry grupi brutokäive üle Baltikumi oli rohkem kui 1,72 miljonit eurot ning ka jaanuaritulemus ei jäänud jõulukuule palju alla.

Lisaks traditsioonilistele soodsatele elamuspakkumistele ja teenustele on Cherry jõudsalt laienenud ka tarbekaupade ja muude toodete segmenti. Viimastel kuudel on pakkumises olnud terve rida erinevaid tooteid, alustades Pampersi mähkmetest ja habemeajamisvahenditest, lõpetades digikaamerate ning veinidega.

Cherry Media grupp on juhtiv sotsiaalseid ostukeskkondi haldav ettevõte Eestis ja mujal Baltikumis. Gruppi kuuluvad Eestis ja Lätis keskkonnad Cherry.ee ning Cherry.lv ja Leedus Beta.lt ning Grupinis.lt. Ettevõtte 2011. aasta brutokäive oli 12,24 miljonit eurot.

Läinud aasta lõpus ühendas Cherry Media jõud Slevomat Group’iga, mis on sotsiaalsete ostukeskkondade turuliider Kesk- ja Ida-Euroopas. Cherry ja Slevomati koduturgude rahvaarv on kokku 40 miljonit: Eesti, Läti, Leedu, Tšehhi, Ungari, Slovakkia ja Bulgaaria. Slevomat ning Cherry käive kokku oli 2011. Aastal rohkem kui 60 miljonit eurot ning registreeritud kasutajaid keskkondades rohkem kui 2 miljonit.